søndag 5. mai 2013

Vi går oss opp!

Svigerinne Randi og Geir er mye mere sporty enn oss, og særlig Randi var veldig opptatt med at vi måtte gå oss opp. Sikkert veldig lurt! Så tre dager etter at vi hadde bestemt oss i januar startet vi regelmessige trimturer. Uansett om det ble pilegrimstur eller ikke så ville det gjøre godt å røre seg litt:)

Fra midten av januar ble det syv mindre, eller lengre turer, noen i naturen, men de fleste på gangveien mellom Melkstaden og Ervika, her på Frøya. I februar ble det seks turer, og distansen vi la bak oss var omtrent det dobbelte av det vi gikk i halve januar. Så vi holdt koken :) Men så gikk det nedover! Måneden etter nådde vi bare en fjerdedels distanse, og når jeg titter i min værkalender så kan årsaken være at det i denne måneden var veldig mye dårlig vær, med mye vind. Egentlig så er jo ikke dette noen unnskyldning, for når en legger ut på en pilegrimstur så kan ikke dårlig vær stoppe en! I april begynte iallefall jeg å forstå at jeg måtte bevege meg litt mere, så jeg tok litt tak og vi fordoblet forrige måneds lengde. Men i mai, før vi reiste ca. midt i måneden, ble det bare en eneste tur!

Noen mente at vi måtte trene på å gå med sekk, og da med like tungt innhold som vi kom til å ha med på turen. Andre igjen mente at dette var unødvendig. Selv valgte vi å gjøre det den siste tiden før avreise.

Når jeg summerer opp hvor mye vi forberedet oss på gåing ble det tilsammen ca. 30 mil. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar